Stine in Wonderland ♥

LENGTER TILBAKE

• Publisert: 29.05.2017, 11:46
  • Kategori: opplevelser / reiser

• Jeg savner reise. Jeg savner oppleve nye steder. Jeg savner dra p en ny restaurant hver dag og spise god mat. Jeg savner bare slappe av og kose meg, ikke tenke p noe som stresser eller bekymrer meg.

Det blir dessverre ikke noe reising p oss i sommer. Det er utrolig kjipt ettersom jeg er s glad i reise og oppleve nye steder. Jeg har vrt ganske reisesyk en god stund n, og egentlig bare drmt meg bort i gamle bilder fra tidligere ferier og pakketurer p Finn.no. Jeg har s lyst til dra til et helt nytt sted. Jeg har vrt s heldig som har ftt opplevd over 20 land allerede, men det er fremdeles mange land og byer plukke fra. Jeg hper vi fr mulighet til reise senere ir!

• Publisert: 29.05.2017, 11:46
  • BTTUR

• Publisert: 26.05.2017, 12:33
  • Hei!

Jeg hater egentlig ha fri midt i uka snn vi hadde i gr, men jeg m innrmme det var litt deilig koble litt av en dag ogs. Jeg hadde planlagt bruke dagen godt til nyte solen og sole meg hele dagen, men det var overskyet i hele gr. Typisk!! I dag er det jo selvflgelig skyfri himmel igjen, men det fr jeg dessverre ikke utnyttet fordi jeg er p jobb. (hper det holder seg frem til jeg kommer hjem da). I flge vrmeldingen s er det meldt strlende vr hele helgen, s da satser vi p det!

Fridagen i gr utnyttet vi til det fulle i det minste. Selv om vret ikke var helt topp, s tok vi en tur ut med bten til en kompis. Det blste veldig ute p sjen, men heldigvis var det en stor bt med sitteplasser inne i bten ogs. Vi prvde fiske ogs, men fikk ikke noe napp, men det var en koselig dag likevel!

• Publisert: 26.05.2017, 12:33
  • 1 kommentarer
  • innholdsrik fredag

• Publisert: 06.05.2017, 12:25
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • "And summer isn't a time. It's a place as well. Summer is a moving creature and likes to go south for the winter.​"

For en fantastisk dag det var igr! Og det ser ut til bli en like fantastisk sommerdag idag ogs. Solen skinner og himmelen er skyfri, s det lover godt! Det er ikke s lenge siden jeg stod opp, s jeg sitter fremdeles i morgenkpen. Jeg tror jeg skal hoppe i dusjen snart for f mest mulig ut av denne dagen ogs.

Vi spiste p Egon igr, og jeg testet ut burgeren deres denne gangen. Ddsgod! Jeg er veldig glad i hamburger generelt, men fler det kan bli veldig kjedelig og enkelt, men denne var ordentlig hjemmelaget og skikkelig godt brd til, s den er til anbefale videre hvis noen lurer! :-) Etter restaurantbesk igr slappet vi av litt hjemme fr vi tok turen ut igjen med noen venner. Vi kjrte ned til en liten innsj og tente bl og koste oss, ogs fant vi ut at det hadde vrt godt grille grillplser, s da dro vi i butikken ogs og kjpte litt mat og dro med enda en kompis. Vi var ute til rundt halv 2 igr natt, s det ble en lang og koselig kveld! Det beste av alt var at vi alle satt i gensere uten fryse noe srlig, det var s deilig ute! Det var selvflgelig litt kjlig, og blet varmet en del, men det minnet om en skikkelig sommerkveld!

Vi hadde egentlig planlagt holde oss vken/st opp ddstidlig for se soloppgangen, men siden det var en fredag var alle relativt slitne og alle drakk l (ikke jeg, fordi jeg kjrte) s det ble litt vanskelig  holde p til klokken 5. Kanskje vi gjr det idag? Jeg elsker finne p ting p fredager, fordi da blir alltid helgen s mye lenger. Eller det fles ihvertfall snn, hihi.

• Publisert: 06.05.2017, 12:25
  • Pskeaften

• Publisert: 15.04.2017, 15:33
  • God pskeaften!

I skrivende yeblikk driver jeg lager mat, mens jeg blogger litt fra mobilen. Multitasking p hyt niv, Hehe! Jeg lager enchiladas for frste gang. Hper det blir like bra som nr foreldrene mine har laget det.

Jeg var en liten tur p flere kjpesentre idag. Bare for komme meg litt ut etter ha flt seg helt isolert av stengte butikker i noen dager n. Det var ikke akkurat lite folk i butikkene, s jeg ble ikke s lenge. Hater mye mennesker og brk, spesielt p kjpesentere. Men hva kan man forvente?

Vi var en tur spiste p Chow Burgers i Fredrikstad igr, jeg, Andreas og en kompis. Sinnsykt god burger, og skikkelig koselig der! Fikk anbefaling fra broren min dra dit, s det ble en koselig tur!

Anbefaler dra dit hvis du er i nromrdet! :)

• Publisert: 15.04.2017, 15:33
  • Good dinner

• Publisert: 18.03.2017, 15:09
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Dette var grsdagens forrett, middag og dessert. Det smakte supergodt!

I skrivende yeblikk sitter jeg p hotellrommet mens Andreas er p mte. Vi er ikke s langt borte, men jeg syns uansett det er deilig komme seg litt vekk og gjre noe annet, se noe nytt og slappe av og spise god mat.

nsker dere en fantastisk lrdag

• Publisert: 18.03.2017, 15:09
  • My favorite city

• Publisert: 15.03.2017, 15:58
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Jeg har i mange dager n lengtet tilbake til Paris. Eller n lyver jeg, jeg har lengtet tilbake siden vi dro derfra, og det er ca. ett r siden. Tiden flyr!

Jeg vet ikke, men det er noe med denne byen som har gjort meg helt hplst forelsket. Jeg fr snn glad-stemning i hele kroppen, og jeg fler meg nesten litt hjemme. Synd jeg ikke snakker fransk, eller s hadde jeg flyttet dit med en gang. Om s jeg mtte bodd p gata. Da kunne jeg lugget i parken rett ved Eiffeltrnet hele dgnet. (Neida..)

Jeg skal definitivt tilbake. Jeg har allerede vrt der to ganger, men jeg har absolutt ikke ftt nok av denne byen. ❤

• Publisert: 15.03.2017, 15:58
  • Takk, 2016.

• Publisert: 02.01.2017, 15:07
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • S har ett r gtt, igjen. Jeg forstr ikke helt at det er 2017 allerede, og vi er i januar, det er jo ikke s lenge siden det var sommer! Helt siden jeg begynte jobbe har jeg syntes at tiden har gtt ekstremt fort, og det har den. Det er snart to r siden jeg begynte jobbe, og det betyr at det ikke er lenge til jeg m takke for meg p denne fantastiske arbeidsplassen, og si meg ferdig med lretiden min med et fagbrev i hnden. Det er sykt.

I 2017 er det mye som skjer. Jeg syns p en mte at det er trist at tiden gikk s fort, men jeg gleder meg til fortsette og jobbe med mine ml fremover. Jeg har en del ml jeg har satt meg selv, noen kapitler jeg m avslutte og noen store utfordringer jeg m utsette meg selv for. Jeg tenker veldig mye fremover, og jeg blir stresset over det som skjer rundt meg, at jeg tror egentlig det beste for meg er stoppe opp litt, se rundt meg og slappe av. Jeg m slappe av meg, og slutte bekymre meg for ting - og heller ta det som det kommer. Det er ikke et nyttrsforsett, men bare noe jeg m lre. Man blir mer avslappet av det, tror jeg, og det vil ikke ha noe annet enn en positiv virkning.

Med det s takker jeg 2016 for alle de fantastiske minnene. Jeg startet 2016 ifjor med Andreas nede i Tenerife, og etter det har vi vrt p reisefot to steder til, i bde Paris og Kreta. 2016 har vrt innholdsrikt og minneverdig. Jeg hper jeg fr opplevd like mye, hvis ikke mer i 2017. Det er ingenting annet jeg elsker mer enn reise og oppdage nye steder, s jeg hper ingenting kommer i veien for det. Takk, 2016, for alle minnene. Du har vrt hard og tung, men ogs fantastisk og et r verdt se tilbake p, et r som har gtt veldig kjapt og et r jeg vet jeg kommer til huske for alltid.

• Publisert: 02.01.2017, 15:07
  • 8 kommentarer
  • MIN JUL

• Publisert: 27.12.2016, 00:22
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Hei! Hadde dere en hyggelig julefeiring? Jeg skjnner ikke helt at det har vrt jul allerede, men jeg hadde det ihvertfall superkoselig, til tross for ekstremt lite julestemning eller noe som helst juleflelse. Veldig fornyd med hva jeg fikk i r ogs, ifjor bestemte jeg meg for nske meg ting, og ikke penger - slik jeg gjorde ifjor. Det var veldig kjedelig pakke opp pengesedler, s jeg ville gjre det litt mer spennende for meg ir, og fikk flere pakker jeg ikke ante hva var, det var gy! Og da fikk jeg litt mer julestemning ogs, hihi!

Det ble ikke s veldig mye bilder, s her er noen fra Instagramkontoen min. Ha en fin kveld videre, eller natt er det vell n, s; God natt! ♥

• Publisert: 27.12.2016, 00:22
  • BIFF OG FAMILIESTUND

• Publisert: 29.11.2016, 12:53
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Hei, jeg har ikke orket skrive noe fr idag. P sndag var jeg utslitt, og igr var jeg stuptrtt. Men jeg hadde en veldig fin lrdag, og det er vel litt mer interessant hre om enn hvor trtt og utslitt jeg har vrt i det siste. Idag skal jeg jobbe overtid, s da fr jeg ikke tid til sove heller.

Men uansett, lrdagen! Jeg nevnte tidligere at vi skulle ut "feire" litt, fordi badet endelig er ferdig, med biff. Jeg, pappa, Andreas og stemoren min var ute for spise p Big Horn Steak House. Vi hadde egentlig tenkt dra p Egon for spise biff, men da vi skulle ringe og reservere bord allerede p tirsdag var det fult. Det sier jo litt om hvor populrt det er. Jeg har aldri sett den restauranten tom fr, faktisk. Men vi skulle uansett ha biff, og da var Big Horn Steak House et godt alternativ. Jeg tror ikke jeg har vrt der fr, det er isfall veldig lenge siden, s det husker jeg ikke engang. Jeg likte mten man bestilte mat derfra, og hele atmosfren p restauranten. Det var s fint og koselig der, men samtidig s uformelt og komfortabelt. Veldig god service, og veldig god mat var det der ogs. Jeg skal definitivt dit igjen!

Vi koste oss med god biff, drikke, dessert. Etter Big Horn s dro vi videre p Pub 1016 for ta oss en drink fr vi dro hjem igjen. Uheldigvis hadde vi veldig uflaks nr vi skulle ta  bussen hjem. Vi hadde tima det perfekt fr rekke bussen, men bussen kjrte fr tiden og nektet stoppe 10 meter fra busslomma. Det var veldig kjedelig nr det ikke var vres feil at vi ikke rakk den. Da endte vi opp med ta taxi hjem, og fortsette kvelden hjemme med brettspill av alle ting, Norgesspillet med sprsml om Norge. Det er nesten flaut hvor utrolig drlig jeg er i geografi i Norge, og alt mulig annet det var sprsml om, men jeg kom faktisk p andreplass - med litt hjelp fra pappa, men det er lov. Det var en veldig fin og rolig lrdag, og vi koste oss masse. ♥

nsker alle en fin tirsdag videre! ♥

• Publisert: 29.11.2016, 12:53

• Hello from Crete

• Publisert: 16.07.2016, 09:34
  • Hallo fra Kreta!

N er det ikke lenge til vi skal smre oss inn med litt solkrem og dra til stranda. Vi koser oss kjempemye her nede! Jeg tror ikke jeg overdriver nr jeg sier at det er rundt 35 - 40 grader ute. Jeg smelter helt bort! Men det er helt fantastisk kjle seg ned med et bad da, og en kald cola eller en drink!

Vi har leid oss sykler, s vi kommer oss rundt veldig enkelt og veldig fort, i tillegg at vi sparer en god del p ikke ta taxi - pluss god trening. Vi har allerede rukket sett en god del, men skal g p en ordentlig sykkeltur senere for ta mange bilder en av dagene.

Vi snakkes!

• Publisert: 16.07.2016, 09:34
  • HIT REISER VI!

• Publisert: 08.07.2016, 22:08
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Om under kun en uke, s sitter vi p flyet p vei til Hellas, eller nrmere bestemt Kreta. Og jeg klarer nesten ikke vente! Vi skal vre der i tolv dager, s det blir tolv herlige dager fylt med mange nye eventyrer, god mat hver dag, masse drinker og sol og varme. Jeg har aldri vrt i Kreta fr, og det har heller ikke Andreas, s det blir ekstra spennende og morsomt dra til et sted vi aldri har vrt fr. Jeg elsker jo reise, og oppdage nye steder, s dette kommer til bli superbra!

Jeg sitter nesten gleder meg til pakke kofferten, jeg er skikkelig rastls n! Men jeg nyter feriedagene her hjemme fr vi reiser ogs, norsk sommer er jo tross alt noe av det beste. I morgen skal jeg og Andreas en liten tur til Sverige (tror jeg) snn at jeg fr kjpt meg en ny bikini, kjpte en ny en for ikke s lenge siden, men fint ha litt flere bytte p. Og siden utvalget her i Sarpsborg ikke er verdens beste, s satser jeg p jeg finner noe i Sverige. Tenkte sjekke ut New Yorker, hrt de har fine bikinier der? Det fr vi se! Ogs m jeg ha en hatt, det m jeg huske p! En sommerhatt! Skulle helst shoppa en helt ny garderobe  fr vi reiste, men lommeboka strekker ikke s langt dessverre.

Hva skal du gjre i sommerferien? ♥

• Publisert: 08.07.2016, 22:08
  • INSTAGRAM: MAY

• Publisert: 01.06.2016, 22:06
  • MIN 17.MAI FEIRING

• Publisert: 18.05.2016, 20:27
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Hper alle hadde en fantastisk 17.mai igr, det hadde nemlig jeg! Jeg elsker 17.mai, det er faktisk en av de bedre dagene vi har i ret og den beste hytiden vi kan feire. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg blir s glad og i lykkerus hver gang jeg tenker p 17.mai eller nr den store dagen nrmer seg. Derfor hadde jeg ogs planlagt en ganske s bra 17.mai feiring med kjresten min og to kompiser. Det ble gjennomfrt bra, men tatt svrt lite bilder, dessverre. Men vi kosa oss, og det er det viktigste.

Vi startet dagen med en ordentlig 17.mai frokost. Alle hjalp til med dekke p, lage mat og ordne i stand. Det ble pannekaker, bacon, eggerre, jordbr og rosvin. Ikke den tradisjonelle Champagne-frokosten, haha. Vr egen vri! Jeg kjpte i bunn og grunn flaska fordi den s st og rosa ut, men den smakte ikke spesielt godt. N er ikke jeg s glad i verken rosvin, hvitvin eller champagne heller, s for meg s var det ett fett.

Etter frokosten s tuslet vi ned og tok bussen til sentrum. Det var en litt annerledes feiring idag, ettersom byen min Sarpsborg feiret 1000 rs jubileum. Det var litt stas vre en del av. Vi spiste litt mat i byen fr vi splittet vei, og jeg og Andreas dro hjem for grille og slappe av noen timer fr vi dro tilbake for ta karuseller. Det er ikke 17.mai uten karuseller!

Fortell meg om din 17.mai feiring! ♥

• Publisert: 18.05.2016, 20:27
  • BILDEDRYSS: PARIS

• Publisert: 29.03.2016, 21:11
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Her kommer noen bilder fra pskeferien vres som vi tilbrakte i Paris! Jeg lengter tilbake allerede! ♥ Vi har koset oss p mange fine resturanter, spist god mat, drukket gode drinker, sett masse fint sammen og gtt sinssykt mye. Vi benyttet oss mer av beina vres enn taxi og annet kollektiv, men p den mten fikk vi ogs se masse fint p veien og koset oss med hverandre. Jeg har virkelig kost meg denne ferien, og jeg skulle nske den varte litt lenger! Dette har vrt den beste bursdagsgaven noen sinne, takket vre Andreas. Han vet imponere og overraske.

Dessverre fikk vi ikke verdens beste vr nede i Paris, men jeg klager ikke! Det har blst, regnet litt og vrt overskyet men det stoppet ikke oss fra se det meste. Paris er virkelig en by verdt oppleve, min favorittby noen sinne! Jeg er s forbanna forelska i det jvla trnet deres, klarer ikke slutte fascinere meg over det!

Jeg legger gjerne ut flere bilder hvis noen nsker det! :-)

• Publisert: 29.03.2016, 21:11
  • GOODBYE FOR NOW PARIS

• Publisert: 28.03.2016, 19:44
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Ikke fr n har jeg klart sette meg ordentlig ned etter hjemreisen fra Paris som startet klokken ni p morgningen idag, s du kan vell kalle meg greit sliten n, ikke helt klar for hverdagen heller. Tatt meg en skikkelig digg dusj, og vasket meg i hret med en god vanlig shampo, annet enn de gratisflaskene man fr p hotellet. De gjorde ikke annet enn gjre hret mitt seigt. N skal jeg catche opp i hva jeg har gtt glipp av mens jeg ikke har vrt hjemme i Norge. Paradise Hotel og Bloggerne er viktig, skjnner dere.

Sett kjapt gjennom alle bildene med mamma og Andreas fra ferien. Man skjnner fort hvor forelska jeg faktisk er i Eiffeltrnet da, for si det snn. Opphengt i et jvla trn liksom. Men det er jo S FINT! Alt i alt har jeg hatt en fin pskeferie og koset meg masse i favorittbyen min med kjresten min. Jeg skal dele flere bilder senere, kanskje i morgen. Akkurat n vil jeg bare slappe av alt jeg kan fr jeg skal legge meg og starte hverdagen igjen. Blir sliten av reise.

• Publisert: 28.03.2016, 19:44
  • Hei fra Paris!

• Publisert: 25.03.2016, 17:09
  • Et lite hei fra Paris!

• VI REISER TIL..

• Publisert: 29.02.2016, 12:51
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Om under kun en mned reiser jeg og kjresten min ned til Frankrike, og nrmere bestemt min favorittby i hele verden, nemlig Paris! Denne byen har hatt en plass i hjertet mitt lenge, jeg helt forelsket i denne byen, og har et skikkelig spesielt forhold og kjrlighet til denne byen, som jeg ikke tror noen helt forstr. Jeg har allerede vrt i Paris en gang med pappa, stemoren og stebroren min, og jeg har lengtet tilbake siden vi dro derfra. Jeg begynte nesten grte av glede, og hvor sjarmerende og uventet det var da kjresten min ringte meg og fortalte om turen. Jeg setter utrolig stor pris p opplevelser, reiser, minner for livet, og en verdifull tanke bak det hele - en perfekt bursdagsgave. ♥

Jeg gleder meg skikkelig til oppleve denne byen p et helt annet niv, sammens med min kjre. Det er ikke s lenge siden reiste p vres frste ferie sammen. Det var s gy, reise alene med kjresten og kunne bestemme alt selv, og planlegge alt selv, vre ansvarlig og selvstendig p et helt nytt niv. Det var en fantastisk opplevelse, og jeg gleder meg allerede til alt vi skal oppleve sammen fremover. Vi er begge ddsglade i reise og oppleve nye steder, noe som m utnyttes skikkelig!

• Publisert: 29.02.2016, 12:51
  • BILDER: TENERIFE

• Publisert: 26.01.2016, 20:53
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Tenkte vise dere noen bilder fra da jeg og Andreas var i Tenerife. Har egentlig helt glemt det bort, men s satt jeg n og kom over bildene - s hvorfor ikke dele noen av dem ogs? Jeg var ekstremt drlig p bruke kameraet mitt der nede, dessverre. Vi hadde mange koselige kvelder og middager p byen og ute i sentrum der jeg ikke tok med kameraet, fordi jeg orket ikke en strre veske enn jeg kunne ha mobilen min oppi. S snn er det! Jeg sitter heldigvis igjen med noen brukbare og ikke brukbare bilder, som kommer til vare livet ut og minner for livet.

Jeg lengter tilbake

• Publisert: 26.01.2016, 20:53
  • loro parque

• Publisert: 07.01.2016, 21:18

• MITT 2015

• Publisert: 07.01.2016, 20:59
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Vi er allerede en uke inn i januar, og en uke inn i det nye ret. 2016. Jeg kan ikke tro hvor fort 2015 gikk. Jeg har opplevd s mye, det fles ut som alt jeg har opplevd i r har gtt gjennom flere r. Jeg har vrt gjennom bde oppturer og nedturer dette ret. Jeg har opplevd ting jeg kommer til huske for alltid, mtt mennesker jeg kommer til ha i livet mitt for alltid. Og jeg ser tilbake p dette ret som et fantastisk r, til tross for alle de negative hendelsene som ogs har vrt.

Jeg ser tilbake p 2015 som et utrolig lrerikt r. Jeg har vokst ekstremt mye og blitt en nyere versjon av meg selv ingen andre enn de som er i livet mitt n kjenner til. Jeg har forandret meg p bde godt og vondt, og lrt av alle feilene jeg har gjort, og tatt videre alle de gode stundene.

Jeg startet 2015 med masse motivasjon og en spennende tid i vente. Jeg har vrt utplassert og jobbet i Tyskland i tre uker, bodd der, vrt selvstendig og blitt kjent med mange fantastiske mennesker som lrte meg s mye om bde meg selv og verden. Jeg har vrt russ, og ble kjent med s mange mennesker p et helt nytt niv. Jeg har tatt eksamen, ftt meg jobb og kommet meg videre i utdanningen min. Jeg mtte kjresten min og mange andre fantastiske mennesker som jeg setter s stor pris p.

Jeg er s stolt over meg selv, og hvor langt jeg har kommet. Tusen takk for alt 2015. Tusen takk for alt du har gitt meg. Tusen takk for alle de minnerike dagene du har tatt meg gjennom. Takk for alle de gode stundene, og alle de drlige stundene. Takk for at du har lrt meg hvem jeg skal vre. Denne reisen har vrt fantastisk, og noe jeg vil huske for alltid - det vet jeg. Tusen takk.

• Publisert: 07.01.2016, 20:59
  • HEI NORGE!

• Publisert: 05.01.2016, 19:47
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • N er jeg "endelig" tilbake til kalde, kalde Norge. Det var ikke meningen vre fravrende fra bloggen en gang, men nettet p hotellet vi befant oss p lot meg svidt poste bilder p Instagram. Jeg blir frustrert bare av tenke p hvor drlig nettet faktisk var. Men jeg var jo ikke p ferie for sitte p sosiale medier, hehe.

Jeg og kjresten min har nettopp nesten klart sette oss ned etter en lang hjemreise. Vi reiste den 29.desember til Tenerife og kom hjem idag. Det var en fantastisk opplevelse, og det var s godt f kommet seg vekk fra kulden og de vanlige omgivelsene her hjemme. Vi har koset oss masse med spennende opplevelser, god mat hver dag og billig alkohol og mye annet.

Jeg kommer til dele flere bilder fra turen senere. Kanskje imorgen. Akkurat n vil jeg bare legge meg ned i sengen og sove til i morgen, og da starter ogs hverdagen igjen. Det blir godt, men det hadde vrt deilig med en uke til. Kanskje to? Jeg har ikke vrt ddsflink til ta bilder p denne turen, det ble mange sene turer ut p byen, og sene middager - og da lot jeg kameraet ligge hjemme. Men det ble ihvertfall noen bilder verdt dele med dere og ta vare p og se tilbake p.♥

• Publisert: 05.01.2016, 19:47
  • MY CHRISTMAS

• Publisert: 25.12.2015, 11:58
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Hei, og god 1.juledag! Er det lov si god morgen fortsatt? Klokken er jo tross alt bare tolv. Jeg vknet rundt halv elleve, men jeg l i sengen en god stund fr jeg i det hele tatt tenkte tanken p reise meg opp. Det var deilig sove s godt uten noe form for vekkeklokke som ventet p meg dagen etter. N har jeg nettopp ryddet rommet mitt fra masse klr strdd utover hele gulvet, tiltak komme igang, men deilig vre ferdig. Jeg aner ikke hva planene for idag er, men det str en stek i ovnen allerede n, s jeg regner med julematen aldri kommer til ende.

Jeg hadde en fantastisk julaften med familien min. Det var godt se alle sammen igjen, og vre samlet nok en gang p julaften. Jeg m si jeg aldri hadde noe julaften stemning. Jeg fler bare det har gtt altfor fort, litt for fort til faktisk vre julaften allerede. S jeg tenkte for meg selv at vi bare satt latet som det var julaften igr, haha! Men det var det jo faktisk, og jeg hadde det bra - det er det viktigste.

Jeg fikk mye fint til tross jeg bare nsket meg penger, men jeg m si det var dds kjedelig pne pakker med bare pengesedler oppi. Det kommer heldigvis til komme godt med, og jeg trengte de ekstra pengene til ferien jeg skal p om ikke s lenge. Men neste r kommer jeg garantert til nske meg noen ting istedenfor. Fordi jeg flte meg som et lite barn igjen nr jeg pnet gaver jeg ikke ante hva var for noe, hihi!

• Publisert: 25.12.2015, 11:58
  • 5 kommentarer
  • reisefeber

• Publisert: 11.12.2015, 12:10

• Portugal2012

• NAVNFEST 07.11.15

• Publisert: 08.11.2015, 18:53
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • P lrdagen var jeg i navnfest til lille Leonard som for bare fire mneder siden kom til verden. Jeg mtte han for frste gang da, s nydelig! Jeg har heller aldri vrt med p noe snt her fr, bare dp nr jeg var rundt 1 r - s det husker jeg jo ingenting av. Det var superkoselig, og jeg fikk mte familie jeg ikke har sett p kjempelenge, og det var mange nye mennesker. Vi var tross alt veldig mange mennesker, god mat og mange forskjellige gode kaker var der ogs. Koste meg veldig mye!♥

• Tyskland 2015

• Publisert: 27.10.2015, 18:28
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • N begynner det bli lenge siden februar var, og lenge siden jeg var p utveksling i Tyskland. Gud, som jeg savner det! Det var virkelig en opplevelse for seg selv, bde nr det gjelder erfaring og moro. Jeg har perioder der jeg savner ting ekstra mye, og akkurat n savner jeg denne turen helt sinnssykt at jeg kunne nske jeg kunne spole tilbake i tid og oppleve alt p nytt. Bde det vonde og det gode. Vi var der tross alt tre uker, og p tre uker kan det skje mye. Vi hadde det ikke bare gy med fest, fyll, glede og latter.Jeg tror alle ble litt lei av g opp de samme personene hver dag 24/7 ogs, men det var aldri drlig stemning som varte mer enn max en time - HELDIGVIS. Jeg tror alle s p de positive sidene med denne turen uansett hvor drlig dag de hadde i lpet av oppholdet vres der.

Jeg husker s godt samme dag vi reiste. Vi mtte opp grytidlig p morgningen,og alle var stuptrtte. Vi hadde snakket om denne turen siden skoleret startet, og alle snakket om det fra dag en, selv om de ikke hadde plukket ut hvem som skulle dra enda. Jeg engasjerte meg ikke s srlig offentlig, men jeg tenkte alltid for meg selv at jeg gjerne ville dra, selv om jeg ikke uttrykte det noe srlig. Nr vi endelig satt p minibussen utdanninglederen vres kjrte p vei til flyplassen, klarte jeg ikke annet enn tenke "vi reiser faktisk idag!" Det s fortsatt ut som det var natt ute nr vi dro, og det var en lang tur fra Sarpsborg til Gardermoen flyplass. Reisen stoppet selvflgelig ikke nr vi ankom flyplassen, vi mtte sjekke inn bagene vres og det tok lang tid fr flyet vres gikk. Vi var der med andre ord i veldig god tid.

Etter en lang flyreise ned til flyplassen i Tyskland var vi endelig fremme. Men vi var ikke de eneste som skulle ut jobbe i et ukjent land med et ukjent sprk, elever vi aldri hadde mtt eller hrt om fra Trondheim skulle ogs bo med oss de neste tre ukene, vi kom frst, og det eneste vi mtte var vente p dem ved flyplassen slik vi kunne ta bussen til hotellet vres sammen. Elevene fra Sarpsborg satt seg inn frst, og etterp kom alle de tte Trondheims elevene, de var to flere enn hva vi var, og det var s og si nesten hele klassen deres, de hadde helt sikkert et sterkere bnd enn hva vi hadde, jeg visste alle jeg reiste med var, men jeg kjente ikke alle noe srlig - og vi var heller ikke spesielt gode venner. Klassevenner, kan du vell kalle det.

Alle hndhilste nr de kom p bussen, noe jeg syns var skikkelig koselig. Vi skulle jo tross alt bo sammen alle sammen i tre uker, s hvorfor ikke bare komme overens den frste dagen? Bussturen fra flyplassen til hotellet vres var ogs lang. Sinnssyk lang, s vi alle ble skikkelig trtte og slitne etter den lange reiseturen som begynte klokka 5 p morgningen.

Jeg husker ikke s veldig mye av etter vi ankom hotellet samme dagen, jeg tror det var fordi jeg var skikkelig trtt og sliten. Vi gikk for slappe av en stund, komme oss p plass p hotellrommene vres, som forresten var skikkelig sm! Rommene var fine da, og heldigvis skulle vi ikke henge p hotellrommet hele dagen heller. Og ihvertfall ikke nr vi fant ut at internettet ikke fungerte p rommene, men bare i lobbyen. Skikkelig krise for noen som er avhengig! Men utrolig nok, s ble ikke Internett veldig mye brukt heller, fordi vi hadde s mye og gjre og det var alltid personer vre med p kveldene etter jobb.

Etter vi hadde ftt slappet av og sovet etter en lang dag, skulle alle elevene og lrene ut fr spise p en italiensk restaurant. Det var kjempekoselig, selv om vi ble ganske splittet frste dag. Sarpsborg elevene satt p ett bord, mens Trondheim elevene satt p et annet. Vi ble ikke s veldig kjent, med andre ord. Men senere p kvelden bestemte vi oss for samle alle sammen i et grupperom p hotellet, bare fr bli kjent og ha det koselig. Og det fungerte! Vi fikk allerede ett inntrykk da, og jeg ihvertfall klarte se fr meg hvem jeg kom til snakke mest med, og kom til komme best overens med.

Dagen etter feiret jeg ogs 19 rs dagen min. En skikkelig uvanlig bursdag, fordi jeg fikk mange gratulasjoner av tyske lrlinger og ansatte p fabrikken vi skulle jobbe p. Jeg ante ikke hvem disse menneskene var, men de visste hvem jeg var. Hehe, det var veldig koselig selvflgelig. Det var ogs frste arbeidsdag p fabrikken, s jeg mtte p veldig mange ukjente og ikke snakkende norsk mennesker. Heldigvis er ikke engelsken min drlig, s det var mitt minste problem. P kvelden etter jobb, var vi alle samlet igjen, og denne gangen for feire bursdagen min. Lreren min aka utdanninglederen vres presterte f alle til synge bursdagssangen til meg. Gud, s flaut det var! Jeg er ikke akkurat en person som elsker vre i sentrum, og hva gjr man egentlig nr noen synger bursdagssangen til deg? Jeg tok opp mobilen for filme, og videoen ligger fortsatt p mobilen min. Den er veldig koselig se tilbake til, samt alle bildene som ble tatt der nede.

Etter dagene gikk kom vi mer og mer overens med alle, og vi lrte kjenne hverandre bedre. Allerede den 3. eller 4. dagen dro vi p bar sammen, og alle (ihvertfall de fleste) har enklere for slippe seg ls med litt alkohol i blodet. Jeg tror det var prikken over i'en, fordi etter den dagen s var det som vi allerede hadde kjent hverandre en god stund, ikke bare et par dager.

Vi fikk et forskudd p arbeidslivet, og vi tok bussen til jobben hver dag klokken 7 om morgningen, og bussen hjem igjen sammen. Vi passet p hverandre, og hvis det var en som manglet, prvde vi ringe, lete og sprre alle de andre hvor sistemann var. Vi var nesten som en familie, og tok skikkelig godt vare p hverandre. Jeg husker isfall at jeg prvde ringe de som manglet s fort jeg ikke s dem, eller hre med de andre om de visste noe. Vi spiste frokost sammen nede i hotellet, frokosten var standard og ikke den beste, men det var alltid koselig sitte rundt bordet med de andre. Det var som regel helt stille med masse trtte og slitne ansikter. Ogs var det de som lp ned med skoene som ikke var knyttet, og jakken p armen, og stresset fr i det minste f i seg et halvt rundstykke. (Jeg var som oftest en av dem sistenevte)

Lunsjen p fabrikken vi jobbet p var noe av det koseligste. Maten var fantastisk, og vi kunne hver dag velge mellom tre varmretter. Dette fikk vi selvflgelig dekket, fordi vi var utvekslingselever, og vi ble skikkelig gode og mette. Til tross for jeg er ganske kresen, likte jeg nesten all maten. Kantina var skikkelig stor, og det var bde de som jobbet p kontorene og fabrikken som var der. Alle som kjente oss igjen hilste, og folk som ikke ante hvem vi var hilste. Alle hilste til alle, og jeg flte meg skikkelig velkommen der. Det var en stooor fabrikk med mange ansatte, mange drer og veier g, og nesten umulig finne frem.

Jeg ble kjent med mange av de ansatte p fabrikken, og fikk prvd meg p fem-seks forskjellige kontorplasser. Programmene var p tysk, men de var ikke vanskelige med la oss prve selv om vi ikke kunne et ord tysk. Det var skikkelig gy nr vi frst fikk det til, selv om jeg ikke hadde s mye peiling p hva jeg holdt p med eller hva jeg trykte p betydde.

De tyske lrlingene som hadde ansvar for oss, tok oss med p fritidsaktiviteter og sightseeing og andre ting. Selv om vi etterhvert fant ut at vi likte oss bedre p egenhnd og bruke fritiden vres til egen disposisjon. Og vi klarte alltid finne p noe gjre eller noe morsomt. Det var aldri kjedelige dager der nede. Og hvis jeg kjedet meg en dag, og jeg ikke fikk nok oppmerksomhet eller underholdning av rom kameraten min aka Natalie, s bare banket jeg p de andre drene og spurte hva de gjorde. Alle var velkommen hos hverandre, og det mtte ikke mer til enn banke p og g inn fr sjekke om de hadde noe spennende by p.

Over alle disse tre ukene, har vi opplevd s mye. Vi har kranglet og hatt diskusjoner. Vi har blitt trstet og trstet hverandre. Vi har ledd og funnet p s mye morsomt bde p hotellet og andre steder. Vi har opplevd nye ting sammen. Vi har vrt i forskjellige grupper med forskjellige meninger. Vi har vrt uenige. Vi har lrt hverandre nye ting. Vi har delt hemmeligheter. Vi har sovet sammen. Vi har gtt rundt sammen. Vi har vrt forvirret sammen. Vi har vrt sinte sammen og sinte p hverandre. Vi har gjort s mye, og det er utrolig hvor knyttet man blir til mennesker i lpet av s kort tid.

Siste dagen var den verste. Den nest siste dagen p jobb sa vi ha det til alle vi visste vi ikke kom til se igjen dagen etter eller p kvelden. Vi ga hverandre klemmer og takket for noen fine uker. Samme kveld hadde vi en fest fordi vi fra Sarpsborg skulle hjem dagen etter. Det var skikkelig trist si ha det til alle de tyske elevene og lrlingene. Den siste dagen stod vi opp ekstra tidlig fr si ha det til Trondheim elevene, fordi de skulle vre der en uke lenger enn oss. Det var skikkelig trist gi klem til alle, og se demfor siste gang p vei ut dra, og ut til bussen som tok dem videre til jobben. Jeg husker han ene sa rett fr han skulle gi meg klem "Stine, du er en av de rareste menneskene jeg har mtt i hele mitt liv. Men jeg liker deg!" P trndersk. Haha. Det var nesten snn jeg ikke klarte holde trene tilbake nr alle dro fra oss, og vi stod igjen alene i pysjen og skulle snart opp til rommene vres for pakke og rydde den siste biten.

• Publisert: 27.10.2015, 18:28
  • Disneyland Paris

• Publisert: 21.10.2015, 20:11

• 30.06.2011

• ny jobb

• Publisert: 11.08.2015, 09:35
  • Kategori: opplevelser / reiser

• Hei! N begynner det bli en stund siden jeg stakk innom bloggen, men har hatt full timeplan ganske lenge n. Jeg har bodd hos kjresten min de siste ukene, og utnyttet sommferien fullstendig (nesten) fr jeg endelig har startet jobbe. Jeg har allerde jobbet en uke og n dag, og jeg trives kjempegodt. Det er masse hyggelig ansatte her, og jeg storkoser meg p jobb hver dag. Det eneste jeg har klage p er at jeg er sinnssykt trtt om morgningen, og skulle virkelig nske dgnet hadde flere timer i seg enkelte dager.

Ha en fin tirsdag alle sammen!

• Publisert: 11.08.2015, 09:35
  • latest

• Publisert: 06.07.2015, 21:58

• 1 kommentarer
  • sea

• Publisert: 02.07.2015, 23:26
  • Kategori: opplevelser / reiser

• Bde igr og idag har det vrt utrolig fint vr ute, og jeg hper det varer ett par (mange) dager til. Sommer i Norge er jo noe av det beste vi har her! Igr var jeg p hytta til en venninne frem til idag, og senere kjrte vi litt bt med kjresten min og en kompis. Det er s utrolig deilig komme seg ordentlig ut, og ikke minst vre p sjen!♥

• 0 kommentarer
  • nature

• Publisert: 15.06.2015, 00:47
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Denne uken har vrt den perfekte starten p sommeren. Det har vrt pent hver s og si alle dagene, og det er utrolig hvor mye man kan finne p bare p ett par dager. Jeg har storkost meg med herlige mennesker og fantastisk vr ute p nye eventyrer, og jeg gleder meg bare enda mer til utnytte denne sommeren helt ut.

Hva har du gjort ilpet av denne uken?

• Publisert: 15.06.2015, 00:47
  • rt2k15

• Publisert: 19.05.2015, 13:13
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Gud s deilig det var ta p seg andre bukser etter ha brukt den samme buksa i 17 dager, pluss noen dager ekstra. Den har vrt gjennom mye over alle disse dagene. Den har blitt klussa ned med navn fra nre og fjerne, slt alkohol og blod p, og den stinker sikkert sprit, l og tobakk. Russetiden har vrt en fantastisk opplevelse jeg ikke angrer p jeg ble med p. Jeg har hilset og blitt kjent med mange nye ansikter, kommet i kontakt med gamle kjente og ftt gode venner for alltid.

• Tyskland

• Publisert: 22.03.2015, 15:49
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • N er det litt over en uke siden jeg kom hjem fra Tyskland, ogs en av de f grunnene til jeg ikke har vrt aktiv s lenge. Og det er vell det mest spennende jeg har blogge om n, fordi ellers har det ikke skjedd stort. Fylt 19 r. Stort tall? Egentlig ikke, bare at det er siste ret mitt som tenring, noe som er mer eller mindre skummelt tenke p. Men det er fortsatt ett r til!

Som sagt var jeg i Tyskland. Jeg var i den lille byen kalt Kempten, og der har jeg jobbet p fabrikken Liebherr. Jeg og fem andre elever fra min linje ble plukket ut og sendt til Tyskland for jobbe og bo i hele tre uker.. Og jeg m rlig si det var en fantastisk opplevelse jeg gjerne kunne gjort igjen, og jeg angrer ikke et sekund p at jeg dro. Over disse tre ukene har jeg ftt nye venner, knyttet sterkere bnd med de jeg allerede kjente fra fr, og jeg har vokst.

Vi ble sendt ned til et land der de verken forstr eller snakker norsk - oss seks, pluss tte elever fra Trondheim. Jeg har blitt kjent med masse fantastiske mennesker fra bde Trondheim, Tyskland og Sarpsborg. Vi har blitt mye mer selvstendig, og forbedret engelskegenskapene vres, og vi har sett og opplevd hvordan de jobber nede i et annet land, som er en utrolig bra erfaring.

Jeg har storkost meg. Vi gjorde s mye morsomt der nede, bde p jobben, hotellet og fritiden vres. Vi ble tatt s godt imot og vare p der nede av bde de tyske, og hverandre. Vi kom fort overens med de andre elevene, og jeg skulle gjerne likt vre der enda lenger!