Stine in Wonderland ♥

LENGTER TILBAKE

• Publisert: 29.05.2017, 11:46
  • Kategori: opplevelser / reiser

• Jeg savner å reise. Jeg savner å oppleve nye steder. Jeg savner å dra på en ny restaurant hver dag og spise god mat. Jeg savner å bare slappe av og kose meg, ikke tenke på noe som stresser eller bekymrer meg.

Det blir dessverre ikke noe reising på oss i sommer. Det er utrolig kjipt ettersom jeg er så glad i å reise og oppleve nye steder. Jeg har vært ganske reisesyk en god stund nå, og egentlig bare drømt meg bort i gamle bilder fra tidligere ferier og pakketurer på Finn.no. Jeg har sååå lyst til å dra til et helt nytt sted. Jeg har vært så heldig som har fått opplevd over 20 land allerede, men det er fremdeles mange land og byer å plukke fra. Jeg håper vi får mulighet til å reise senere iår!

• Publisert: 29.05.2017, 11:46
  • BÅTTUR

• Publisert: 26.05.2017, 12:33
  • Hei!

Jeg hater egentlig å ha fri midt i uka sånn vi hadde i går, men jeg må innrømme det var litt deilig å koble litt av en dag også. Jeg hadde planlagt å bruke dagen godt til å nyte solen og sole meg hele dagen, men det var overskyet i hele går. Typisk!! I dag er det jo selvfølgelig skyfri himmel igjen, men det får jeg dessverre ikke utnyttet fordi jeg er på jobb. (håper det holder seg frem til jeg kommer hjem da). I følge værmeldingen så er det meldt strålende vær hele helgen, så da satser vi på det!

Fridagen i går utnyttet vi til det fulle i det minste. Selv om været ikke var helt topp, så tok vi en tur ut med båten til en kompis. Det blåste veldig ute på sjøen, men heldigvis var det en stor båt med sitteplasser inne i båten også. Vi prøvde å fiske også, men fikk ikke noe napp, men det var en koselig dag likevel!

• Publisert: 26.05.2017, 12:33
  • 1 kommentarer
  • innholdsrik fredag

• Publisert: 06.05.2017, 12:25
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • "And summer isn't a time. It's a place as well. Summer is a moving creature and likes to go south for the winter.​"

For en fantastisk dag det var igår! Og det ser ut til å bli en like fantastisk sommerdag idag også. Solen skinner og himmelen er skyfri, så det lover godt! Det er ikke så lenge siden jeg stod opp, så jeg sitter fremdeles i morgenkåpen. Jeg tror jeg skal hoppe i dusjen snart for å få mest mulig ut av denne dagen også.

Vi spiste på Egon igår, og jeg testet ut burgeren deres denne gangen. Dødsgod! Jeg er veldig glad i hamburger generelt, men føler det kan bli veldig kjedelig og enkelt, men denne var ordentlig hjemmelaget og skikkelig godt brød til, så den er til å anbefale videre hvis noen lurer! :-) Etter restaurantbesøk igår slappet vi av litt hjemme før vi tok turen ut igjen med noen venner. Vi kjørte ned til en liten innsjø og tente bål og koste oss, også fant vi ut at det hadde vært godt å grille grillpølser, så da dro vi i butikken også og kjøpte litt mat og dro med enda en kompis. Vi var ute til rundt halv 2 igår natt, så det ble en lang og koselig kveld! Det beste av alt var at vi alle satt i gensere uten å fryse noe særlig, det var så deilig ute! Det var selvfølgelig litt kjølig, og bålet varmet en del, men det minnet om en skikkelig sommerkveld!

Vi hadde egentlig planlagt å holde oss våken/stå opp dødstidlig for å se soloppgangen, men siden det var en fredag var alle relativt slitne og alle drakk øl (ikke jeg, fordi jeg kjørte) så det ble litt vanskelig  holde på til klokken 5. Kanskje vi gjør det idag? Jeg elsker å finne på ting på fredager, fordi da blir alltid helgen så mye lenger. Eller det føles ihvertfall sånn, hihi.

• Publisert: 06.05.2017, 12:25
  • Påskeaften

• Publisert: 15.04.2017, 15:33
  • God påskeaften!

I skrivende øyeblikk driver jeg å lager mat, mens jeg blogger litt fra mobilen. Multitasking på høyt nivå, Hehe! Jeg lager enchiladas for første gang. Håper det blir like bra som når foreldrene mine har laget det.

Jeg var en liten tur på flere kjøpesentre idag. Bare for å komme meg litt ut etter å ha følt seg helt isolert av stengte butikker i noen dager nå. Det var ikke akkurat lite folk i butikkene, så jeg ble ikke så lenge. Hater mye mennesker og bråk, spesielt på kjøpesentere. Men hva kan man forvente?

Vi var en tur å spiste på Chow Burgers i Fredrikstad igår, jeg, Andreas og en kompis. Sinnsykt god burger, og skikkelig koselig der! Fikk anbefaling fra broren min å dra dit, så det ble en koselig tur!

Anbefaler å dra dit hvis du er i nærområdet! :)

• Publisert: 15.04.2017, 15:33
  • Good dinner

• Publisert: 18.03.2017, 15:09
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Dette var gårsdagens forrett, middag og dessert. Det smakte supergodt!

I skrivende øyeblikk sitter jeg på hotellrommet mens Andreas er på møte. Vi er ikke så langt borte, men jeg syns uansett det er deilig å komme seg litt vekk og gjøre noe annet, se noe nytt og slappe av og spise god mat.

Ønsker dere en fantastisk lørdag

• Publisert: 18.03.2017, 15:09
  • My favorite city

• Publisert: 15.03.2017, 15:58
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Jeg har i mange dager nå lengtet tilbake til Paris. Eller nå lyver jeg, jeg har lengtet tilbake siden vi dro derfra, og det er ca. ett år siden. Tiden flyr!

Jeg vet ikke, men det er noe med denne byen som har gjort meg helt håpløst forelsket. Jeg får sånn glad-stemning i hele kroppen, og jeg føler meg nesten litt hjemme. Synd jeg ikke snakker fransk, eller så hadde jeg flyttet dit med en gang. Om så jeg måtte bodd på gata. Da kunne jeg lugget i parken rett ved Eiffeltårnet hele døgnet. (Neida..)

Jeg skal definitivt tilbake. Jeg har allerede vært der to ganger, men jeg har absolutt ikke fått nok av denne byen. ❤

• Publisert: 15.03.2017, 15:58
  • Takk, 2016.

• Publisert: 02.01.2017, 15:07
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Så har ett år gått, igjen. Jeg forstår ikke helt at det er 2017 allerede, og vi er i januar, det er jo ikke så lenge siden det var sommer! Helt siden jeg begynte å jobbe har jeg syntes at tiden har gått ekstremt fort, og det har den. Det er snart to år siden jeg begynte å jobbe, og det betyr at det ikke er lenge til jeg må takke for meg på denne fantastiske arbeidsplassen, og si meg ferdig med læretiden min med et fagbrev i hånden. Det er sykt.

I 2017 er det mye som skjer. Jeg syns på en måte at det er trist at tiden gikk så fort, men jeg gleder meg til å fortsette og jobbe med mine mål fremover. Jeg har en del mål jeg har satt meg selv, noen kapitler jeg må avslutte og noen store utfordringer jeg må utsette meg selv for. Jeg tenker veldig mye fremover, og jeg blir stresset over det som skjer rundt meg, at jeg tror egentlig det beste for meg er å stoppe opp litt, se rundt meg og slappe av. Jeg må slappe av meg, og slutte å bekymre meg for ting - og heller ta det som det kommer. Det er ikke et nyttårsforsett, men bare noe jeg må lære. Man blir mer avslappet av det, tror jeg, og det vil ikke ha noe annet enn en positiv virkning.

Med det så takker jeg 2016 for alle de fantastiske minnene. Jeg startet 2016 ifjor med Andreas nede i Tenerife, og etter det har vi vært på reisefot to steder til, i både Paris og Kreta. 2016 har vært innholdsrikt og minneverdig. Jeg håper jeg får opplevd like mye, hvis ikke mer i 2017. Det er ingenting annet jeg elsker mer enn å reise og oppdage nye steder, så jeg håper ingenting kommer i veien for det. Takk, 2016, for alle minnene. Du har vært hard og tung, men også fantastisk og et år verdt å se tilbake på, et år som har gått veldig kjapt og et år jeg vet jeg kommer til å huske for alltid.

• Publisert: 02.01.2017, 15:07
  • 8 kommentarer
  • MIN JUL

• Publisert: 27.12.2016, 00:22
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Hei! Hadde dere en hyggelig julefeiring? Jeg skjønner ikke helt at det har vært jul allerede, men jeg hadde det ihvertfall superkoselig, til tross for ekstremt lite julestemning eller noe som helst julefølelse. Veldig fornøyd med hva jeg fikk i år også, ifjor bestemte jeg meg for å ønske meg ting, og ikke penger - slik jeg gjorde ifjor. Det var veldig kjedelig å pakke opp pengesedler, så jeg ville gjøre det litt mer spennende for meg iår, og fikk flere pakker jeg ikke ante hva var, det var gøy! Og da fikk jeg litt mer julestemning også, hihi!

Det ble ikke så veldig mye bilder, så her er noen fra Instagramkontoen min. Ha en fin kveld videre, eller natt er det vell nå, så; God natt! ♥

• Publisert: 27.12.2016, 00:22
  • BIFF OG FAMILIESTUND

• Publisert: 29.11.2016, 12:53
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Hei, jeg har ikke orket å skrive noe før idag. På søndag var jeg utslitt, og igår var jeg stuptrøtt. Men jeg hadde en veldig fin lørdag, og det er vel litt mer interessant å høre om enn hvor trøtt og utslitt jeg har vært i det siste. Idag skal jeg jobbe overtid, så da får jeg ikke tid til å sove heller.

Men uansett, lørdagen! Jeg nevnte tidligere at vi skulle ut å "feire" litt, fordi badet endelig er ferdig, med biff. Jeg, pappa, Andreas og stemoren min var ute for å spise på Big Horn Steak House. Vi hadde egentlig tenkt å dra på Egon for å spise biff, men da vi skulle ringe og reservere bord allerede på tirsdag var det fult. Det sier jo litt om hvor populært det er. Jeg har aldri sett den restauranten tom før, faktisk. Men vi skulle uansett ha biff, og da var Big Horn Steak House et godt alternativ. Jeg tror ikke jeg har vært der før, det er isåfall veldig lenge siden, så det husker jeg ikke engang. Jeg likte måten man bestilte mat derfra, og hele atmosfæren på restauranten. Det var så fint og koselig der, men samtidig så uformelt og komfortabelt. Veldig god service, og veldig god mat var det der også. Jeg skal definitivt dit igjen!

Vi koste oss med god biff, drikke, dessert. Etter Big Horn så dro vi videre på Pub 1016 for å ta oss en drink før vi dro hjem igjen. Uheldigvis hadde vi veldig uflaks når vi skulle ta  bussen hjem. Vi hadde tima det perfekt får å rekke bussen, men bussen kjørte før tiden og nektet å stoppe 10 meter fra busslomma. Det var veldig kjedelig når det ikke var våres feil at vi ikke rakk den. Da endte vi opp med å ta taxi hjem, og fortsette kvelden hjemme med brettspill av alle ting, Norgesspillet med spørsmål om Norge. Det er nesten flaut hvor utrolig dårlig jeg er i geografi i Norge, og alt mulig annet det var spørsmål om, men jeg kom faktisk på andreplass - med litt hjelp fra pappa, men det er lov. Det var en veldig fin og rolig lørdag, og vi koste oss masse. ♥

Ønsker alle en fin tirsdag videre! ♥

• Publisert: 29.11.2016, 12:53

• Hello from Crete

• Publisert: 16.07.2016, 09:34
  • Hallo fra Kreta!

Nå er det ikke lenge til vi skal smøre oss inn med litt solkrem og dra til stranda. Vi koser oss kjempemye her nede! Jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at det er rundt 35 - 40 grader ute. Jeg smelter helt bort! Men det er helt fantastisk å kjøle seg ned med et bad da, og en kald cola eller en drink!

Vi har leid oss sykler, så vi kommer oss rundt veldig enkelt og veldig fort, i tillegg at vi sparer en god del på å ikke ta taxi - pluss god trening. Vi har allerede rukket å sett en god del, men skal gå på en ordentlig sykkeltur senere for å ta mange bilder en av dagene.

Vi snakkes!

• Publisert: 16.07.2016, 09:34
  • HIT REISER VI!

• Publisert: 08.07.2016, 22:08
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Om under kun en uke, så sitter vi på flyet på vei til Hellas, eller nærmere bestemt Kreta. Og jeg klarer nesten ikke å vente! Vi skal være der i tolv dager, så det blir tolv herlige dager fylt med mange nye eventyrer, god mat hver dag, masse drinker og sol og varme. Jeg har aldri vært i Kreta før, og det har heller ikke Andreas, så det blir ekstra spennende og morsomt å dra til et sted vi aldri har vært før. Jeg elsker jo å reise, og å oppdage nye steder, så dette kommer til å bli superbra!

Jeg sitter nesten å gleder meg til å pakke kofferten, jeg er skikkelig rastløs nå! Men jeg nyter feriedagene her hjemme før vi reiser også, norsk sommer er jo tross alt noe av det beste. I morgen skal jeg og Andreas en liten tur til Sverige (tror jeg) sånn at jeg får kjøpt meg en ny bikini, kjøpte en ny en for ikke så lenge siden, men fint å ha litt flere å bytte på. Og siden utvalget her i Sarpsborg ikke er verdens beste, så satser jeg på jeg finner noe i Sverige. Tenkte å sjekke ut New Yorker, hørt de har fine bikinier der? Det får vi se! Også må jeg ha en hatt, det må jeg huske på! En sommerhatt! Skulle helst shoppa en helt ny garderobe  før vi reiste, men lommeboka strekker ikke så langt dessverre.

Hva skal du gjøre i sommerferien? ♥

• Publisert: 08.07.2016, 22:08
  • INSTAGRAM: MAY

• Publisert: 01.06.2016, 22:06
  • MIN 17.MAI FEIRING

• Publisert: 18.05.2016, 20:27
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Håper alle hadde en fantastisk 17.mai igår, det hadde nemlig jeg! Jeg elsker 17.mai, det er faktisk en av de bedre dagene vi har i året og den beste høytiden vi kan feire. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg blir så glad og i lykkerus hver gang jeg tenker på 17.mai eller når den store dagen nærmer seg. Derfor hadde jeg også planlagt en ganske så bra 17.mai feiring med kjæresten min og to kompiser. Det ble gjennomført bra, men tatt svært lite bilder, dessverre. Men vi kosa oss, og det er det viktigste.

Vi startet dagen med en ordentlig 17.mai frokost. Alle hjalp til med å dekke på, lage mat og ordne i stand. Det ble pannekaker, bacon, eggerøre, jordbær og rosévin. Ikke den tradisjonelle Champagne-frokosten, haha. Vår egen vri! Jeg kjøpte i bunn og grunn flaska fordi den så søt og rosa ut, men den smakte ikke spesielt godt. Nå er ikke jeg så glad i verken rosévin, hvitvin eller champagne heller, så for meg så var det ett fett.

Etter frokosten så tuslet vi ned og tok bussen til sentrum. Det var en litt annerledes feiring idag, ettersom byen min Sarpsborg feiret 1000 års jubileum. Det var litt stas å være en del av. Vi spiste litt mat i byen før vi splittet vei, og jeg og Andreas dro hjem for å grille og slappe av noen timer før vi dro tilbake for å ta karuseller. Det er ikke 17.mai uten karuseller!

Fortell meg om din 17.mai feiring! ♥

• Publisert: 18.05.2016, 20:27
  • BILDEDRYSS: PARIS

• Publisert: 29.03.2016, 21:11
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Her kommer noen bilder fra påskeferien våres som vi tilbrakte i Paris! Jeg lengter tilbake allerede! ♥ Vi har koset oss på mange fine resturanter, spist god mat, drukket gode drinker, sett masse fint sammen og gått sinssykt mye. Vi benyttet oss mer av beina våres enn taxi og annet kollektiv, men på den måten fikk vi også se masse fint på veien og koset oss med hverandre. Jeg har virkelig kost meg denne ferien, og jeg skulle ønske den varte litt lenger! Dette har vært den beste bursdagsgaven noen sinne, takket være Andreas. Han vet å imponere og overraske.

Dessverre fikk vi ikke verdens beste vær nede i Paris, men jeg klager ikke! Det har blåst, regnet litt og vært overskyet men det stoppet ikke oss fra å se det meste. Paris er virkelig en by verdt å oppleve, min favorittby noen sinne! Jeg er så forbanna forelska i det jævla tårnet deres, klarer ikke å slutte å fascinere meg over det!

Jeg legger gjerne ut flere bilder hvis noen ønsker det! :-)

• Publisert: 29.03.2016, 21:11
  • GOODBYE FOR NOW PARIS

• Publisert: 28.03.2016, 19:44
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Ikke før nå har jeg klart å sette meg ordentlig ned etter hjemreisen fra Paris som startet klokken ni på morgningen idag, så du kan vell kalle meg greit sliten nå, ikke helt klar for hverdagen heller. Tatt meg en skikkelig digg dusj, og vasket meg i håret med en god vanlig shampo, annet enn de gratisflaskene man får på hotellet. De gjorde ikke annet enn å gjøre håret mitt seigt. Nå skal jeg catche opp i hva jeg har gått glipp av mens jeg ikke har vært hjemme i Norge. Paradise Hotel og Bloggerne er viktig, skjønner dere.

Sett kjapt gjennom alle bildene med mamma og Andreas fra ferien. Man skjønner fort hvor forelska jeg faktisk er i Eiffeltårnet da, for å si det sånn. Opphengt i et jævla tårn liksom. Men det er jo SÅ FINT! Alt i alt har jeg hatt en fin påskeferie og koset meg masse i favorittbyen min med kjæresten min. Jeg skal dele flere bilder senere, kanskje i morgen. Akkurat nå vil jeg bare slappe av alt jeg kan før jeg skal legge meg og starte hverdagen igjen. Blir sliten av å reise.

• Publisert: 28.03.2016, 19:44
  • Hei fra Paris!

• Publisert: 25.03.2016, 17:09
  • Et lite hei fra Paris!

• VI REISER TIL..

• Publisert: 29.02.2016, 12:51
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Om under kun en måned reiser jeg og kjæresten min ned til Frankrike, og nærmere bestemt min favorittby i hele verden, nemlig Paris! Denne byen har hatt en plass i hjertet mitt lenge, jeg helt forelsket i denne byen, og har et skikkelig spesielt forhold og kjærlighet til denne byen, som jeg ikke tror noen helt forstår. Jeg har allerede vært i Paris en gang med pappa, stemoren og stebroren min, og jeg har lengtet tilbake siden vi dro derfra. Jeg begynte nesten å gråte av glede, og hvor sjarmerende og uventet det var da kjæresten min ringte meg og fortalte om turen. Jeg setter utrolig stor pris på opplevelser, reiser, minner for livet, og en verdifull tanke bak det hele - en perfekt bursdagsgave. ♥

Jeg gleder meg skikkelig til å oppleve denne byen på et helt annet nivå, sammens med min kjære. Det er ikke så lenge siden reiste på våres første ferie sammen. Det var så gøy, å reise alene med kjæresten og kunne bestemme alt selv, og planlegge alt selv, være ansvarlig og selvstendig på et helt nytt nivå. Det var en fantastisk opplevelse, og jeg gleder meg allerede til alt vi skal oppleve sammen fremover. Vi er begge dødsglade i å reise og oppleve nye steder, noe som må utnyttes skikkelig!

• Publisert: 29.02.2016, 12:51
  • BILDER: TENERIFE

• Publisert: 26.01.2016, 20:53
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Tenkte å vise dere noen bilder fra da jeg og Andreas var i Tenerife. Har egentlig helt glemt det bort, men så satt jeg nå og kom over bildene - så hvorfor ikke dele noen av dem også? Jeg var ekstremt dårlig på å bruke kameraet mitt der nede, dessverre. Vi hadde mange koselige kvelder og middager på byen og ute i sentrum der jeg ikke tok med kameraet, fordi jeg orket ikke en større veske enn jeg kunne ha mobilen min oppi. Så sånn er det! Jeg sitter heldigvis igjen med noen brukbare og ikke brukbare bilder, som kommer til å vare livet ut og minner for livet.

Jeg lengter tilbake

• Publisert: 26.01.2016, 20:53
  • loro parque

• Publisert: 07.01.2016, 21:18

• MITT 2015

• Publisert: 07.01.2016, 20:59
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Vi er allerede en uke inn i januar, og en uke inn i det nye året. 2016. Jeg kan ikke tro hvor fort 2015 gikk. Jeg har opplevd så mye, det føles ut som alt jeg har opplevd i år har gått gjennom flere år. Jeg har vært gjennom både oppturer og nedturer dette året. Jeg har opplevd ting jeg kommer til å huske for alltid, møtt mennesker jeg kommer til å ha i livet mitt for alltid. Og jeg ser tilbake på dette året som et fantastisk år, til tross for alle de negative hendelsene som også har vært.

Jeg ser tilbake på 2015 som et utrolig lærerikt år. Jeg har vokst ekstremt mye og blitt en nyere versjon av meg selv ingen andre enn de som er i livet mitt nå kjenner til. Jeg har forandret meg på både godt og vondt, og lært av alle feilene jeg har gjort, og tatt videre alle de gode stundene.

Jeg startet 2015 med masse motivasjon og en spennende tid i vente. Jeg har vært utplassert og jobbet i Tyskland i tre uker, bodd der, vært selvstendig og blitt kjent med mange fantastiske mennesker som lærte meg så mye om både meg selv og verden. Jeg har vært russ, og ble kjent med så mange mennesker på et helt nytt nivå. Jeg har tatt eksamen, fått meg jobb og kommet meg videre i utdanningen min. Jeg møtte kjæresten min og mange andre fantastiske mennesker som jeg setter så stor pris på.

Jeg er så stolt over meg selv, og hvor langt jeg har kommet. Tusen takk for alt 2015. Tusen takk for alt du har gitt meg. Tusen takk for alle de minnerike dagene du har tatt meg gjennom. Takk for alle de gode stundene, og alle de dårlige stundene. Takk for at du har lært meg hvem jeg skal være. Denne reisen har vært fantastisk, og noe jeg vil huske for alltid - det vet jeg. Tusen takk.

• Publisert: 07.01.2016, 20:59
  • HEI NORGE!

• Publisert: 05.01.2016, 19:47
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Nå er jeg "endelig" tilbake til kalde, kalde Norge. Det var ikke meningen å være fraværende fra bloggen en gang, men nettet på hotellet vi befant oss på lot meg såvidt poste bilder på Instagram. Jeg blir frustrert bare av å tenke på hvor dårlig nettet faktisk var. Men jeg var jo ikke på ferie for å sitte på sosiale medier, hehe.

Jeg og kjæresten min har nettopp nesten klart å sette oss ned etter en lang hjemreise. Vi reiste den 29.desember til Tenerife og kom hjem idag. Det var en fantastisk opplevelse, og det var såå godt å få kommet seg vekk fra kulden og de vanlige omgivelsene her hjemme. Vi har koset oss masse med spennende opplevelser, god mat hver dag og billig alkohol og mye annet.

Jeg kommer til å dele flere bilder fra turen senere. Kanskje imorgen. Akkurat nå vil jeg bare legge meg ned i sengen og sove til i morgen, og da starter også hverdagen igjen. Det blir godt, men det hadde vært deilig med en uke til. Kanskje to? Jeg har ikke vært dødsflink til å ta bilder på denne turen, det ble mange sene turer ut på byen, og sene middager - og da lot jeg kameraet ligge hjemme. Men det ble ihvertfall noen bilder verdt å dele med dere og ta vare på og se tilbake på. ♥

• Publisert: 05.01.2016, 19:47
  • MY CHRISTMAS

• Publisert: 25.12.2015, 11:58
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Hei, og god 1.juledag! Er det lov å si god morgen fortsatt? Klokken er jo tross alt bare tolv. Jeg våknet rundt halv elleve, men jeg lå i sengen en god stund før jeg i det hele tatt tenkte tanken på å reise meg opp. Det var deilig å sove så godt uten noe form for vekkeklokke som ventet på meg dagen etter. Nå har jeg nettopp ryddet rommet mitt fra masse klær strødd utover hele gulvet, tiltak å komme igang, men deilig å være ferdig. Jeg aner ikke hva planene for idag er, men det står en stek i ovnen allerede nå, så jeg regner med julematen aldri kommer til ende.

Jeg hadde en fantastisk julaften med familien min. Det var godt å se alle sammen igjen, og være samlet nok en gang på julaften. Jeg må si jeg aldri hadde noe julaften stemning. Jeg føler bare det har gått altfor fort, litt for fort til å faktisk være julaften allerede. Så jeg tenkte for meg selv at vi bare satt å latet som det var julaften igår, haha! Men det var det jo faktisk, og jeg hadde det bra - det er det viktigste.

Jeg fikk mye fint til tross jeg bare ønsket meg penger, men jeg må si det var døds kjedelig å åpne pakker med bare pengesedler oppi. Det kommer heldigvis til å komme godt med, og jeg trengte de ekstra pengene til ferien jeg skal på om ikke så lenge. Men neste år kommer jeg garantert til å ønske meg noen ting istedenfor. Fordi jeg følte meg som et lite barn igjen når jeg åpnet gaver jeg ikke ante hva var for noe, hihi!

• Publisert: 25.12.2015, 11:58
  • 5 kommentarer
  • reisefeber

• Publisert: 11.12.2015, 12:10

• Portugal 2012

• NAVNFEST 07.11.15

• Publisert: 08.11.2015, 18:53
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • På lørdagen var jeg i navnfest til lille Leonard som for bare fire måneder siden kom til verden. Jeg møtte han for første gang da, såå nydelig! Jeg har heller aldri vært med på noe sånt her før, bare dåp når jeg var rundt 1 år - så det husker jeg jo ingenting av. Det var superkoselig, og jeg fikk møte familie jeg ikke har sett på kjempelenge, og det var mange nye mennesker. Vi var tross alt veldig mange mennesker, god mat og mange forskjellige gode kaker var der også. Koste meg veldig mye! ♥

• Tyskland 2015

• Publisert: 27.10.2015, 18:28
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Nå begynner det å bli lenge siden februar var, og lenge siden jeg var på utveksling i Tyskland. Gud, som jeg savner det! Det var virkelig en opplevelse for seg selv, både når det gjelder erfaring og moro. Jeg har perioder der jeg savner ting ekstra mye, og akkurat nå savner jeg denne turen helt sinnssykt at jeg kunne ønske jeg kunne spole tilbake i tid og oppleve alt på nytt. Både det vonde og det gode. Vi var der tross alt tre uker, og på tre uker kan det skje mye. Vi hadde det ikke bare gøy med fest, fyll, glede og latter. Jeg tror alle ble litt lei av å gå oppå de samme personene hver dag 24/7 også, men det var aldri dårlig stemning som varte mer enn max en time - HELDIGVIS. Jeg tror alle så på de positive sidene med denne turen uansett hvor dårlig dag de hadde i løpet av oppholdet våres der.

Jeg husker så godt samme dag vi reiste. Vi måtte opp grytidlig på morgningen,og alle var stuptrøtte. Vi hadde snakket om denne turen siden skoleåret startet, og alle snakket om det fra dag en, selv om de ikke hadde plukket ut hvem som skulle dra enda. Jeg engasjerte meg ikke så særlig offentlig, men jeg tenkte alltid for meg selv at jeg gjerne ville dra, selv om jeg ikke uttrykte det noe særlig. Når vi endelig satt på minibussen utdanninglederen våres kjørte på vei til flyplassen, klarte jeg ikke annet enn å tenke "vi reiser faktisk idag!" Det så fortsatt ut som det var natt ute når vi dro, og det var en lang tur fra Sarpsborg til Gardermoen flyplass. Reisen stoppet selvfølgelig ikke når vi ankom flyplassen, vi måtte sjekke inn bagene våres og det tok lang tid før flyet våres gikk. Vi var der med andre ord i veldig god tid.

Etter en lang flyreise ned til flyplassen i Tyskland var vi endelig fremme. Men vi var ikke de eneste som skulle ut å jobbe i et ukjent land med et ukjent språk, elever vi aldri hadde møtt eller hørt om fra Trondheim skulle også bo med oss de neste tre ukene, vi kom først, og det eneste vi måtte var å vente på dem ved flyplassen slik vi kunne ta bussen til hotellet våres sammen. Elevene fra Sarpsborg satt seg inn først, og etterpå kom alle de åtte Trondheims elevene, de var to flere enn hva vi var, og det var så og si nesten hele klassen deres, de hadde helt sikkert et sterkere bånd enn hva vi hadde, jeg visste alle jeg reiste med var, men jeg kjente ikke alle noe særlig - og vi var heller ikke spesielt gode venner. Klassevenner, kan du vell kalle det.

Alle håndhilste når de kom på bussen, noe jeg syns var skikkelig koselig. Vi skulle jo tross alt bo sammen alle sammen i tre uker, så hvorfor ikke bare komme overens den første dagen? Bussturen fra flyplassen til hotellet våres var også lang. Sinnssyk lang, så vi alle ble skikkelig trøtte og slitne etter den lange reiseturen som begynte klokka 5 på morgningen.

Jeg husker ikke så veldig mye av etter vi ankom hotellet samme dagen, jeg tror det var fordi jeg var skikkelig trøtt og sliten. Vi gikk for å slappe av en stund, komme oss på plass på hotellrommene våres, som forresten var skikkelig små! Rommene var fine da, og heldigvis skulle vi ikke henge på hotellrommet hele dagen heller. Og ihvertfall ikke når vi fant ut at internettet ikke fungerte på rommene, men bare i lobbyen. Skikkelig krise for noen som er avhengig! Men utrolig nok, så ble ikke Internett veldig mye brukt heller, fordi vi hadde så mye og gjøre og det var alltid personer å være med på kveldene etter jobb.

Etter vi hadde fått slappet av og sovet etter en lang dag, skulle alle elevene og lærene ut får å spise på en italiensk restaurant. Det var kjempekoselig, selv om vi ble ganske splittet første dag. Sarpsborg elevene satt på ett bord, mens Trondheim elevene satt på et annet. Vi ble ikke så veldig kjent, med andre ord. Men senere på kvelden bestemte vi oss for å samle alle sammen i et grupperom på hotellet, bare får å bli kjent og ha det koselig. Og det fungerte! Vi fikk allerede ett inntrykk da, og jeg ihvertfall klarte å se får meg hvem jeg kom til å snakke mest med, og kom til å komme best overens med.

Dagen etter feiret jeg også 19 års dagen min. En skikkelig uvanlig bursdag, fordi jeg fikk mange gratulasjoner av tyske lærlinger og ansatte på fabrikken vi skulle jobbe på. Jeg ante ikke hvem disse menneskene var, men de visste hvem jeg var. Hehe, det var veldig koselig selvfølgelig. Det var også første arbeidsdag på fabrikken, så jeg møtte på veldig mange ukjente og ikke snakkende norsk mennesker. Heldigvis er ikke engelsken min dårlig, så det var mitt minste problem. På kvelden etter jobb, var vi alle samlet igjen, og denne gangen for å feire bursdagen min. Læreren min aka utdanninglederen våres presterte å få alle til å synge bursdagssangen til meg. Gud, så flaut det var! Jeg er ikke akkurat en person som elsker å være i sentrum, og hva gjør man egentlig når noen synger bursdagssangen til deg? Jeg tok opp mobilen for å filme, og videoen ligger fortsatt på mobilen min. Den er veldig koselig å se tilbake til, samt alle bildene som ble tatt der nede.

Etter dagene gikk kom vi mer og mer overens med alle, og vi lærte å kjenne hverandre bedre. Allerede den 3. eller 4. dagen dro vi på bar sammen, og alle (ihvertfall de fleste) har enklere for å slippe seg løs med litt alkohol i blodet. Jeg tror det var prikken over i'en, fordi etter den dagen så var det som vi allerede hadde kjent hverandre en god stund, ikke bare et par dager.

Vi fikk et forskudd på arbeidslivet, og vi tok bussen til jobben hver dag klokken 7 om morgningen, og bussen hjem igjen sammen. Vi passet på hverandre, og hvis det var en som manglet, prøvde vi å ringe, lete og spørre alle de andre hvor sistemann var. Vi var nesten som en familie, og tok skikkelig godt vare på hverandre. Jeg husker isåfall at jeg prøvde å ringe de som manglet så fort jeg ikke så dem, eller høre med de andre om de visste noe. Vi spiste frokost sammen nede i hotellet, frokosten var standard og ikke den beste, men det var alltid koselig å sitte rundt bordet med de andre. Det var som regel helt stille med masse trøtte og slitne ansikter. Også var det de som løp ned med skoene som ikke var knyttet, og jakken på armen, og stresset får å i det minste få i seg et halvt rundstykke. (Jeg var som oftest en av dem sistenevte)

Lunsjen på fabrikken vi jobbet på var noe av det koseligste. Maten var fantastisk, og vi kunne hver dag velge mellom tre varmretter. Dette fikk vi selvfølgelig dekket, fordi vi var utvekslingselever, og vi ble skikkelig gode og mette. Til tross for jeg er ganske kresen, likte jeg nesten all maten. Kantina var skikkelig stor, og det var både de som jobbet på kontorene og fabrikken som var der. Alle som kjente oss igjen hilste, og folk som ikke ante hvem vi var hilste. Alle hilste til alle, og jeg følte meg skikkelig velkommen der. Det var en stooor fabrikk med mange ansatte, mange dører og veier å gå, og nesten umulig å finne frem.

Jeg ble kjent med mange av de ansatte på fabrikken, og fikk prøvd meg på fem-seks forskjellige kontorplasser. Programmene var på tysk, men de var ikke vanskelige med å la oss prøve selv om vi ikke kunne et ord tysk. Det var skikkelig gøy når vi først fikk det til, selv om jeg ikke hadde så mye peiling på hva jeg holdt på med eller hva jeg trykte på betydde.

De tyske lærlingene som hadde ansvar for oss, tok oss med på fritidsaktiviteter og sightseeing og andre ting. Selv om vi etterhvert fant ut at vi likte oss bedre på egenhånd og bruke fritiden våres til egen disposisjon. Og vi klarte alltid å finne på noe å gjøre eller noe morsomt. Det var aldri kjedelige dager der nede. Og hvis jeg kjedet meg en dag, og jeg ikke fikk nok oppmerksomhet eller underholdning av rom kameraten min aka Natalie, så bare banket jeg på de andre dørene og spurte hva de gjorde. Alle var velkommen hos hverandre, og det måtte ikke mer til enn å banke på og gå inn får å sjekke om de hadde noe spennende å by på.

Over alle disse tre ukene, har vi opplevd så mye. Vi har kranglet og hatt diskusjoner. Vi har blitt trøstet og trøstet hverandre. Vi har ledd og funnet på såå mye morsomt både på hotellet og andre steder. Vi har opplevd nye ting sammen. Vi har vært i forskjellige grupper med forskjellige meninger. Vi har vært uenige. Vi har lært hverandre nye ting. Vi har delt hemmeligheter. Vi har sovet sammen. Vi har gått rundt sammen. Vi har vært forvirret sammen. Vi har vært sinte sammen og sinte på hverandre. Vi har gjort såå mye, og det er utrolig hvor knyttet man blir til mennesker i løpet av så kort tid.

Siste dagen var den verste. Den nest siste dagen på jobb sa vi ha det til alle vi visste vi ikke kom til å se igjen dagen etter eller på kvelden. Vi ga hverandre klemmer og takket for noen fine uker. Samme kveld hadde vi en fest fordi vi fra Sarpsborg skulle hjem dagen etter. Det var skikkelig trist å si ha det til alle de tyske elevene og lærlingene. Den siste dagen stod vi opp ekstra tidlig får å si ha det til Trondheim elevene, fordi de skulle være der en uke lenger enn oss. Det var skikkelig trist å gi klem til alle, og se dem for siste gang på vei ut døra, og ut til bussen som tok dem videre til jobben. Jeg husker han ene sa rett før han skulle gi meg klem "Stine, du er en av de rareste menneskene jeg har møtt i hele mitt liv. Men jeg liker deg!" På trøndersk. Haha. Det var nesten sånn jeg ikke klarte å holde tårene tilbake når alle dro fra oss, og vi stod igjen alene i pysjen og skulle snart opp til rommene våres for å pakke og rydde den siste biten.

• Publisert: 27.10.2015, 18:28
  • Disneyland Paris

• Publisert: 21.10.2015, 20:11

• 30.06.2011

• ny jobb

• Publisert: 11.08.2015, 09:35
  • Kategori: opplevelser / reiser

• Hei! Nå begynner det å bli en stund siden jeg stakk innom bloggen, men har hatt full timeplan ganske lenge nå. Jeg har bodd hos kjæresten min de siste ukene, og utnyttet sommferien fullstendig (nesten) før jeg endelig har startet å jobbe. Jeg har allerde jobbet en uke og èn dag, og jeg trives kjempegodt. Det er masse hyggelig ansatte her, og jeg storkoser meg på jobb hver dag. Det eneste jeg har å klage på er at jeg er sinnssykt trøtt om morgningen, og skulle virkelig ønske døgnet hadde flere timer i seg enkelte dager.

Ha en fin tirsdag alle sammen!

• Publisert: 11.08.2015, 09:35
  • latest

• Publisert: 06.07.2015, 21:58

• 1 kommentarer
  • sea

• Publisert: 02.07.2015, 23:26
  • Kategori: opplevelser / reiser

• Både igår og idag har det vært utrolig fint vær ute, og jeg håper det varer ett par (mange) dager til. Sommer i Norge er jo noe av det beste vi har her! Igår var jeg på hytta til en venninne frem til idag, og senere kjørte vi litt båt med kjæresten min og en kompis. Det er så utrolig deilig å komme seg ordentlig ut, og ikke minst være på sjøen! ♥

• 0 kommentarer
  • nature

• Publisert: 15.06.2015, 00:47
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Denne uken har vært den perfekte starten på sommeren. Det har vært pent hver så og si alle dagene, og det er utrolig hvor mye man kan finne på bare på ett par dager. Jeg har storkost meg med herlige mennesker og fantastisk vær ute på nye eventyrer, og jeg gleder meg bare enda mer til å utnytte denne sommeren helt ut.

Hva har du gjort iløpet av denne uken?

• Publisert: 15.06.2015, 00:47
  • rt2k15

• Publisert: 19.05.2015, 13:13
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Gud så deilig det var å ta på seg andre bukser etter å ha brukt den samme buksa i 17 dager, pluss noen dager ekstra. Den har vært gjennom mye over alle disse dagene. Den har blitt klussa ned med navn fra nære og fjerne, sølt alkohol og blod på, og den stinker sikkert sprit, øl og tobakk. Russetiden har vært en fantastisk opplevelse jeg ikke angrer på jeg ble med på. Jeg har hilset og blitt kjent med mange nye ansikter, kommet i kontakt med gamle kjente og fått gode venner for alltid.

• Tyskland

• Publisert: 22.03.2015, 15:49
  • Kategori: opplevelser / reiser
  • Nå er det litt over en uke siden jeg kom hjem fra Tyskland, også en av de få grunnene til jeg ikke har vært aktiv så lenge. Og det er vell det mest spennende jeg har å blogge om nå, fordi ellers har det ikke skjedd stort. Fylt 19 år. Stort tall? Egentlig ikke, bare at det er siste året mitt som tenåring, noe som er mer eller mindre skummelt å tenke på. Men det er fortsatt ett år til!

Som sagt var jeg i Tyskland. Jeg var i den lille byen kalt Kempten, og der har jeg jobbet på fabrikken Liebherr. Jeg og fem andre elever fra min linje ble plukket ut og sendt til Tyskland for å jobbe og bo i hele tre uker.. Og jeg må ærlig si det var en fantastisk opplevelse jeg gjerne kunne gjort igjen, og jeg angrer ikke et sekund på at jeg dro. Over disse tre ukene har jeg fått nye venner, knyttet sterkere bånd med de jeg allerede kjente fra før, og jeg har vokst.

Vi ble sendt ned til et land der de verken forstår eller snakker norsk - oss seks, pluss åtte elever fra Trondheim. Jeg har blitt kjent med masse fantastiske mennesker fra både Trondheim, Tyskland og Sarpsborg. Vi har blitt mye mer selvstendig, og forbedret engelskegenskapene våres, og vi har sett og opplevd hvordan de jobber nede i et annet land, som er en utrolig bra erfaring.

Jeg har storkost meg. Vi gjorde så mye morsomt der nede, både på jobben, hotellet og fritiden våres. Vi ble tatt så godt imot og vare på der nede av både de tyske, og hverandre. Vi kom fort overens med de andre elevene, og jeg skulle gjerne likt å være der enda lenger!